امتحان جامعه شناسی تبلیغ (تبلیغات)
(نسخه دانشجو)
١٣٩۴
١– مجموعه مفاهیم زیر را تعریف کرده، و هرکدام را همراه با مثال به طور مختصر توضیح دهید:
تبلیغ، نگرشها، متقاعدسازی، هژمونی، عناصر چهارگانه ارتباط، مولفه های مربوط به منبع، فرافکنی، سه نوع نشانه از دیدگاه پیرس!
٢- ضمن ترسیم و تشریح اجزای مدل FCB، نشان دهید چگونه این مدل از تبلیغ محصول به تبلیغ نامزدهای سیاسی تغییر و تحول پیدا کرده است؛ مفاهیم چهارگانه مدل انتخابات سیاسی را روی شکل نشان داده، تعریف کنید و مثال بزنید!
٣- با اشاره به دو نظام ایدئولوژی و پشتیبانی رسانه ای، درباره تفکر انتقادی در خصوص فرایند قطره چکانی تبلیغات بازرگانی توضیح دهید!
۴- طبقه بندی پیرس از نشانه ها را با ذکر مثال توضیح داده، مفهوم عدم تعیین ترکیبی تصویر، معایب و محاسن آن را، آنگونه که در کلاس (و در مقاله) بحث شد بیان کنید.
۵- ضمن طرح مفهوم سبک زندگی از دیدگاه برخی صاحب نظران، توضیح دهید چگونه بحث درباره مفهوم سبک زندگی با تبلیغات بازرگانی گره می خورد؟
۶- از میان تکالیف ارسالی، یک نمونه مناسب را انتخاب کرده و آن را توضیح دهید.
سلام
دوستان می توانند خلاصه هر یک از فصل های کتاب را از لینک زیر دانلود نمایند .
فصل 1 و 2 - به همت محمد صادق آزادی
فصل 7 - به همت محمد صادق آزادی
ادامه دارد .
با سلام
کتاب هیچکس کامل نیست که توسط استاد محترم آقای دکتر سید بشیر حسینی معرفی شده بود تا در کنار مباحث مربوطه به کلاس توسط من و آقای علیزاده در کلاس ارائه بشود. همانطور که ملاحظه فرمودید کتابی فوق العاده مفیدی بودکه مطالعه خود کتاب به دلیل سبک نوشتاری و پر از مثالهای کاربردی برای همه دوستان توصیه می شود ولی برای آشنایی ، خلاصه فصول ابتدایی کتاب در دو فایل pdf و ppt را می توانید از لینک زیردانلود نماید .
ادامه آن توسط آقای علیزاده در وبلاگ قرار گرفت .